top of page
EDC.png
EDC-case-cph-skyline.jpg
EDC-GRUPPEN
EDC-case-kunden.png
EDC-logo-farve.png

STORT CLOUDPROJECT BLEV PÅ SPORET FRA START TIL SLUT

 

Teknologisk dygtighed, stram projektledelse og ultimativ fleksibilitet. Det er ifølge EDC grundessensen i det vellykkede transformationsprojekt, som Intelligate netop har afsluttet - til aftalt tid og budget. 

Intelligate har migreret EDC-gruppens CRM-løsning for erhverv til Microsoft Power Platform. Resultatet er en cloudløsning, som giver mæglerne større frihed til at udnytte data på tværs samt mulighed for at integrere applikationer og services, der imødekommer kundernes behov. 

Danmarks største og ældste ejendomsmæglerkæde, EDC, har på it-siden adskilt de systemer, der understøtter henholdsvis bolig og erhverv. I dag styres bolig gennem et egenudviklet CRM-system, hvorimod erhverv, der fylder 15 pct. af forretningen, er overgået til Microsoft CRM for et par år siden og nu senest til Microsoft Power Platform. 

Vi havde behov for at give erhvervsområdet mere fokus og rampelys. Bolig og erhverv er vidt forskellige forretninger, og på erhvervssiden er der færre regler for, hvilke data man kan vise kunderne, og hvordan man internt kan tilføje, fjerne og ændre data. Vi måtte frigøre erhverv både systemmæssigt og datamæssigt for at styrke konkurrenceevnen. Det resulterede i, at vi introducerede Microsoft CRM. Med Power Platforms indtog på markedet besluttede vi at fortsætte rejsen ud i cloud,” siger Rune Kobberø, direktør for teknologi, EDC-gruppen. 

”SELVOM DE IKKE ER STORE, SLÅR DE HÅRDT”

I forbindelse med migrationen til Power Platform var det vigtigt for EDC at finde en samarbejdspartner med stærke kompetencer på teknologisiden – en partner, som også havde erfaring med at styre store projekter med stringens for at komme i mål til tiden. 

”I en stor virksomhed som vores med mange stemmer er det afgørende at have en partner, som kan holde snor i projektet. Det var også vigtigt for os at finde en partner med stærke organisatoriske muskler og det rette mindset. Det vigtigste var at komme i mål på de estimerede ni måneder og til aftalt budget. Og det kom vi,” siger Rune Kobberø. 

 

250 brugere er blevet migreret 1:1 til skyen. Intelligate har ageret projektleder, forretningskonsulent og udvikler, og projektet har i alt krævet 10.000 mandetimer af både EDC’s it-medarbejdere og Intelligate. 

”Intelligate har scopet og styret projektet stramt og sørget for, at vi hele tiden skar ind til benet og fik hurtige afklaringer, når der opstod knopskydninger på projektet. De har også spillet EDC stærke ved at eliminere risici og synliggøre potentielle risici. De har haft fokus på at levere et supergodt produkt og har udvist al den fleksibilitet, som et stort cloudprojekt kræver. Og så har de musklerne. Selvom de ikke er store, slår de hårdt,” siger han. 

 

”Derudover har Intelligate været en integreret del af EDC-teamet og været gode til at spotte, hvilke ressourcer vi havde i forvejen, og hvilke ressourcer og ydelser de skulle bidrage med, for at den samlede pulje af kompetencer blev udnyttet bedst muligt, og alle faser blev gennemført med succes. På intet tidspunkt har de ageret protektionistisk, men har videregivet al deres viden til os.”  

"På den korte bane slipper vi for serverdrift og har fået stor fleksibilitet i forhold til at justere vores kunde- og mæglervendte systemer."

LAD EN NY VERDEN AF DATA OG SERVICES ÅBNE SIG

Med Microsoft Power Platform har EDC fået adgang til et åbent, cloudbaseret økosystem, som øger de fremtidige udviklingsmuligheder og graden af fleksibilitet sammenlignet med CRM-
løsningen on premises. Løsningen opdateres automatisk, ressourcer kan kobles til og fra, og der er frie udfoldelsesmuligheder i forhold til at integrere nye teknologier og smarte applikationer.

På den korte bane slipper vi for serverdrift og har fået stor fleksibilitet i forhold til at justere vores kunde- og mæglervendte systemer, så det er nemmere at skræddersy processerne. På den lange bane ser vi frem til at kunne udnytte data i langt højere grad end før, fordi vi har fået adgang til en bred vifte af cloud-services. Vi kan hurtigere konfigurere og integrere services, der passer til vores forretning, vores kunders forventninger og markedet som helhed,” siger Rune Kobberø.

"På den lange bane ser vi frem til at kunne udnytte data i langt højere grad end før."

 

Om EDC 

EDC – Ejendomsmæglernes Data Centrum - er etableret i 1971 og er i dag Danmarks største ejendomsmæglerkæde med mere end 230 boligbutikker, 24 erhvervscentre og 1.500 medarbejdere. EDC er landets første kæde af ejendomsmæglere og de første til at anvende et fælles it-system på tværs af butikkerne. It-platformen varetages af moderselskabet EDC-gruppen A/S, som er ejet af ejendomsmæglerne. Selvstændighed er en grundlæggende værdi i EDC, som hverken har banker eller realkreditinstitutter i ryggen. 

bottom of page